זמרים בתחילת דרכם אינם יודעים כיצד לסלול את הדרך להצלחה, למעשה, הם עושים כל כך הרבה טעויות ומתפלאים מדוע הם אינם מצליחים וגרוע מכך, הם מורידים לאחרים את המוטיבציה להצלחה. במאמר זה אני כותב לכם את רשימת "הזהב" של עשה ועל תעשה בכל הנוגע להתנהלות נכונה ומקצועית בתחום.
מאמר זה מיועד למי שבאמת רוצה להצליח ולא לכאלה אשר רואים בכך תחביב.
קריאה מהנה ומועילה - טיפ, תקראו בקפידה טוב טוב כל מילה ותפנימו היטב.
מאמר זה מחולק לפי הנושאים הבאים:
1
טיפ 1 - דע להבדיל בין חלום אמיתי לבין חלום מזויף
2
טיפ 2 - מודעות עצמית או חוסר מודעות?
3
טיפ 3 - עשייה, למידה והתפתחות מקצועית
4
טיפ 4 - סנכרון בין החלום לבין המציאות
5
טיפ 5 - תתנהל כמו יזם ולא כמו "איש קטן"!
6
טיפ 6 - איסוף חומרים או יצירתם
7
טיפ 7 - מיתוג/שיווק מקצועי לעומת חובבנות
8
הגיע הזמן לשחק ולהפיק לקחים...
טיפ 1 - דע להבדיל בין חלום אמיתי לבין חלום מזויף
בחן את אמינות החלום שלך!
כל דבר גדול מתחיל בחלום גדול וכתוצאה מכך אנו מובילים עצמנו למטרה מדויקת.
מחשבות = מילים = מעשים = הרגל = אופי = גורל. תחלמו ברור וחזק!
כל אחד אשר הצליח בגדול ידע לספר לכם כיצד הרעיון "התבשל" אצלו בראש ולא הניח לו לרגע אחד.
שונה ב-180% אנשים אשר פתאום צץ להם "חלום" וברגע אחר נמוג ואולי מופיע בראשם מידי פעם.
דוגמא:
בן 25 צופה בעונה החדשה של The voice ופתאום בא לו להיות זמר...?
אלא אם הוא בן 5 וזה הדליק אצלו ניצוץ שיהבהב מעכשיו לאורך כל חייך.
אך אם אתה חולם במשך שנים, חושב, מדמיין בכל רגע ורגע מחייך את אותו החלום - זו התחלה נכונה!
חשוב מאוד לדעת להבדיל בין ה-2.
טיפ 2 - מודעות עצמית או חוסר מודעות?
בדוק את עצמך...
אני יכול לחלום שנים להיות רופא, מהנדס מחשבים או במקרה שלנו זמר.
חובה לבדוק איזה כישרון טבעי קיבלת ושם להשקיע 200%!
כל אדם קיבל "מתנה" - אך רבים לא השכילו לבדוק מהי אותה מתנה.
כתוצאה מכך אנשים לא מגיעים למיצוי עצמי בחיים ואינם מרוצים (בלשון המעטה).
יצא לכם (אני מאמין) לראות אודישנים מצחיקים/עצובים (תלוי במתבונן) בשלל תוכניות ריאלטי שירה.
פעמים רבות מדי עולים מתמודדים שאין להם חיבור למציאות ואנחנו הצופים "חוגגים".
כמפיק מוזיקלי, אני נתקל בהם פעמים רבות מדי, ומטפל בהם באופן הנכון ביותר.
אני אשתף אתכם בדוגמה אחת:
קיבלתי שיחת טלפון כבשגרה בצד השני עונה בחורה נחמדה.
ציטוט השיחה:
אני: מה הקשר שלך לשירה, מה בדרך כלל יוצא לה לשיר וכיצד את חושבת שאת שרה?
היא: אני בעיקר שרה וויטני יוסטון - ומריה קארי
אני: האם את חושבת שסגנון זה מתאים לך ואת מסוגלת לבצע אותו כראוי?
היא: כן! אני חושבת שאני ממש ברמה גבוהה ומתאימה.
אני: כיצד אנשים מגיבים לשירה שלך?
היא: האמת, אני כבר לא זוכר את התשובה שלה וכנראה יש לכך סיבה טובה…
עכשיו תשמעו את ההקלטה שהיא שלחה לי ותבינו מהי חוסר מודעות…
האזנה נעימה...
כיום, באופן מהיר ופשוט אני פותר את הבעיה
אני מבקש באופן תמידי לשלוח לי הקלטה בסיסית אשר הוקלטה בטלפון ישירות לווצאפ שלי.
זה מאפשר לי לקבל את האינדיקציה הנכונה מיד האם לעבוד/להיפגש עם זמר/ת זה.
אין שום צורך להשקיע (במקרה זה) ב-הקלטת אולפן! הקלטה בטלפון תהיה הדבר הכי אפקטיבי אשר משקף מציאות.
אם לאדם אין כלל כישרון = אני לפחות אהיה האיש "הרע" אשר יגיד לו את האמת. אם הוא יבין זאת אשמח בשבילו, אך אם לא יבין, ישנם שם בחוץ מספיק "מפיקים" אשר ישמחו להוציא ממנו כספים ללא סוף...
עכשיו אני יעשה זאת מורכב יותר:
מה היה קורה (לדוגמה) אם אביב גפן היה שולח לי הקלטה בקולו?
בשביל זה צריך להיות בעל ניסיון בתחום ולדעת להבדיל בין אמנות, סגנון שונה לבין אפס כישרון.
כדי שאתם תבינו על מה אני מדבר, הנה דוגמה נוספת:
נשלחה לי סקיצה (שוב הקלטה באופן בסיסי בטלפון) של שיר מקורי. ניתן לשמוע באופן ברור כי הבחור אינו נשמע משכנע בהקלטה.
למרות זאת, אני זיהיתי שם משהו אחר שניתן לפתח בעזרת עבודה מקצועית באולפן.
לא מדובר בשירה של "אלוף העולם בכוכב הבא" אלא Singer Songwriter - הכוונה: אמן יוצר אשר שר את שיריו.
הוא אינו זמר באופן המובהק, אך למרות זאת יכול להצליח הרבה מעבר לאחרים, לדוגמה: עידן רייכל, אביב גפן, ארקדי דוכין, עברי לידר וכו'...
עכשיו נחזור לאותו בחור. חלפו 5 חודשים והיום לבחור זה (אדם ישראלי) יש אלבום מהמם שכבר נשמע עשרות פעמים בתחנות הרדיו והדרך להצלחה הגדולה נבנית באופן נכון ומקצועי.
לפניכם דוגמה של חומר שקיבלתי ומה יצא מכך לאחר עבודה נכונה ומקצועית, כך נעשה האלבום כולו.
1 סקיצה של השיר
2 השיר לאחר הפקה
להאזנה מלאה של כל האלבום - יצרים 2016 אדם ישראלי.
אם אתם לא בטוחים לגבי כישרונכם - שאלו את עצמכם:
* האם אנשים מחמיאים לי בכל הקשור לשירה שלי?
* האם לאורך כל השנים זה תחום שאני הייתי טוב בו?
* האם אתה מבצע או לומד סגנון שירה אשר מתאים ליכולות הטבעיות שלך או מנסה להיות מישהו אחר?
* האם אתה שר בשפה אשר נשמעת טבעי 100%?
זו כבר התחלה טוב לדעת האם אתה בכיוון הנכון...
אדיר מילר אמר משפט יפה:
"אני מאוד תחרותי במה שאני טוב בו". בבית הספר הייתי גרוע בחשבון, לכן לא התאמצתי להוכיח את עצמי.
אך מצד שני, בכל הקשור להומור, אני נותן את כל כולי ותמיד רוצה להיות ראשון.
תשקיעו במה שאתם הכי טובים בו!
טיפ 3 -עשייה, למידה והתפתחות מקצועית
הגעתם לשלב שאתם יודעים ובטוחים בכישרונכם.
תשקיעו כל רגע, כל שניה בתחום זה. לא בגלל שאתם צריכים אלא בגלל שאתם אוהבים ולא יכולים לחיות יום אחד ללא התעסקות בתחום זה. שאוהבים באמת - מרגישים זאת ופועלים בהתאם!
מה לעשות?:
* לשיר כל יום שעות, פשוט לחיות את המוזיקה באמת.
* לשמוע מוזיקה, לשאוב ממנה השראה. חשוב להבדיל בין מה שאתם שומעים לבין כישרון השירה הטבעי שלכם. לדוגמא:
אם אתה שומע וויטני יוסטון ומריה קארי, אבל אין לך יכולת קולית לשיר בסגנון זה, תדאג לא להכניס אלמנטים אלה בשירה שלך, אחרת אתה מזיק לעצמך.
* להופיע גם אם זה אומר ל-2 אנשים. האמינו לי זה ישתלם לכם מאוחר יותר.
* להתנסות ב-הקלטות אולפן מקצועיות! *חשוב להיזהר לא ללכת לסתם כאלה שמקליטים, זה יכול להרוס אתכם.
השראה ממפיק מוזיקלי מקצועי תגרום לכם להתקדם באופן משמעותי!
* ניתן לשלב פיתוח קול. חשוב לדעת עם מי, כמה וכיצד והאם באמת צריך...?
פיתוח קול זהו נושא גדול ובנוסף אינדיבידואלי. כתבתי מאמרים רבים בנושא זה, ממליץ לכם לקרוא אותם.
* לנגן על כלי הרמוני יהיה נחמד מאוד ויוסיף לכם ידע בתחום המוזיקה, כגון:
הרמוניה, קצב, פיתוח שמיעה. בשלב מתקדם תוכלו לנגן ולשיר בהופעות.
* בחר מסגרת מתאימה שתעניק לך השראה חיובית.
פעמים רבות אומרים לי: "שרתי במקהלת בית הספר או חוג כזה או אחר".
בגיל צעיר מאוד זה הגיוני להיות זמן קצר במסגרת כזאת, אך חשוב להיזהר.
המטרה היא: לקבל השראה חיובית ולא שלילית. אתם לא באים לחוג כדי להעביר זמן, אתם באים להתקדם ולקבל השראה מאנשים טובים מכם.
אמן מצליח יהיה מיוחד ושונה ולא עוד שכפול של כאלה אשר שרים רק יפה - לכן, הקפידו היטב מהיכן מגיעה ההשראה שלכם.
טיפ 4 - סנכרון בין החלום לבין המציאות
כל האמת בפרצוף - בין חלום למציאות
את כל המאמרים שלי אני כותב מתוך המציאות אשר מתרחשת סביב עבודתי כמפיק מוזיקלי.
שיחות בטלפון, עבודה עם זמרים, שאלות של גולשים בעמוד האולפן בפייסבוק וכו'.
כאשר אני אומר "סנכרון בין החלום לבין המציאות" יהיה נכון להסביר זאת על ידי תיאור שיחה שגרתית מבין רבות.
דוגמה זו בחרתי מבין עשרות מקרים דומים בהם אני נתקל:
פנתה אליי בחורה בהודעה דרך העמוד העסקי של האולפן בפייסבוק שם אני מפרסם באופן קבוע חומר מקצועי.
היא אמרה שהמטרה שלה להצליח בחו"ל, זה פשוט קטן אליה כאן בארץ...
שאלתי אותה, כיצד את מתכוונת להגיע למטרה מאתגרת זו?
האמת, היא מלמלה ודיברה עוד ועוד אבל בתכלס לא היה שם כלום.
אני כבר הבנתי עם מי יש לי עסק, אבל פעמים רבות זה מעניין אותי לשים לאדם מהצד השני "מראה" ולראות האם הוא יתעורר ויבין איפה הבעיה.
אמרתי לה, תקשיבי: שף צריך מסעדה? ספר צריך מספרה? מפיק צריך אולפן הקלטות?
האם את מבינה שהזמר צריך אלבום שיווק מיתוג וכו' (שלא לדבר על אלבומים)?.
האם את מבינה שאת כבר צריכה להיות בתוך העשייה עמוק, שלא לדבר על איסוף מילים ולחנים שכבר היו צריכים להיות לך?
אנחנו לא מדברים על ילדה בת 15 אלא אישה בת 30 שהמטרה שלה הצלחה בחו"ל...
ומה קורה אם אותה בחורה כיום?
במציאות שלה היא אפילו לא הקליטה סינגל אחד בודד. היא מסבירה שזה קשה לה והיא מחפשת תמיכה וכו' וכך זה ממשיך וממשיך...
סורי, אפילו בזמן כתיבת שורות אלו אני מרגיש כעס, עצבים, עצב וכו' לאנשים מסוג זה.
לאחר שיחה זו הבנתי - הכי רחוק שהיא תגיע זה לחולון.
רק בשביל לבדוק את עצמי, בדקתי לאחר כמה חודשים האם משהו מתרחש אצלה בפייסבוק או רשתות חברתיות?
התוצאה - כלום, אפס מעשה, אפס סנכרון בין חלום למציאות!
ממליץ לכם מידי פעם לבדוק את הסנכרון - ולא לטאטא את המציאות מתחת ל...
אחרת החלום ישאר חלום - מי יודע אולי בגן עדן זה יצליח להתגשם.
חוסר סנכרון בין חלום למציאות = לשקר לעצמך יום יום וכאשר תתעורר מהחלום, תבין שזה היה חלום!
טיפ 5 - תתנהל כמו יזם ולא כמו "איש קטן"!
ממליץ לכם לקרוא סעיף זה 20 פעם ולהפנים...!
ישנם הרבה מאוד זמרים מוכשרים, אך כישרון לבדו ישאיר אותך כוכב במקלחת או עם סינגל ב-youtube.
אחד הטיפים החשובים שאני יכול להכניס לך לראש הוא = התנהל כמו יזם ולא כמו "איש קטן"
כאשר אני אומר "איש קטן" (זוכרים את השאיפות של הבחורה בסעיף הקודם...?)
הכוונה היא: חשיבה של אדם "קטן" אשר אינו מבין מה משמעות המושג יזם וכיצד זה אמור להשפיע באופן קיצוני על האפשרות שלך להצליח ולא משנה באיזה תחום. תתחילו להפנים: זמר מצליח הוא למעשה בעל עסק לכל דבר!
אמחיש לך את ההבדל בין חשיבה של יזם לבין "איש קטן" בכמה שורות:
איש קטן חושב על מחר - יזם חושב שנים קדימה.
איש קטן אומר: אי אפשר, אין לי, זה קשה - יזם מחפש כל דרך להגיע למטרה.
איש קטן מפחד להשקיע כסף - יזם יודע להבדיל בין הוצאה להשקעה ויתנהל בהתאם.
איש קטן חושב ללא סוף וללא החלטה - יזם יודע להחליט באופן ברור לאחר חשיבה נכונה ומהירה.
איש קטן אינו מציב לעצמו זמנים ודרכי פעולה - יזם עושה זאת באופן קבוע.
איש קטן מחפש נוחות וביטחון 100% - יזם יודע לקחת סיכונים ולהבין שלא ניתן להתקדם אחרת.
איש קטן מפחד מכישלון - יזם יודע שזהו חלק בלתי נפרד מהדרך להצלחה.
איש קטן מושפע מהסביבה - יזם גורם לסביבה להסתובב לפי רצונו.
איש קטן משדר חוסר ביטחון - יזם "נושם" ביטחון וכל הסובב אותו חש בכך.
איש קטן רגיל להיות מונהג - יזם הוא מנהיג.
איש קטן רואה בכישלון אסון - יזם רואה בכישלון תהליך למידה בדרך להצלחה.
הקושי הבסיסי בתהליך זה הוא:
אף אחד אינו מחייב אתכם לעשות כן, אתם ללא מסגרת מחייבת וחופשיים לעשות מה שבא לכם.
אין בוס שיצעק, אף אחד לא יפטר אתכם מהעבודה וכו' - אתם הבעלים, אתם נושאים באחריות על החיים שלכם.
לכן, אם אתה חושב שאין לך אופי של יזם - יש לך 3 אפשרויות:
1 לך לאימון אישי ותלמד לפתח חשיבה של יזם.
2 תבין שזה לא בשבילך! תיקח תחום זה כתחביב (לא נעים לחיות באשליה כל החיים)...
3 תסמוך 100% על המזל…(סעיף זה אני כותב בציניות)
מלאו לוטו או המתן שתבוא זכייה במקום ראשון בתוכניות ריאליטי שירה.
* רק להזכיר לך:
ישנם זמרים רבים אשר זכו במקום ראשון ואתם לא שומעים אליהם כלל וכלל…
אם אתם שואלים מדוע? אז יש לכך קשר מאוד גדול לכל הנאמר במאמר זה.
אני מציע לכם לחקור מגוון אנשי מקצוע מצליחים בתחומם ולהבין שהצלחה אינה מגיעה רק בגלל כישרון לאותו תחום ספציפי אלא כישרון אחד מאוד מאוד חשוב = תחשוב ותתנהל כיזם! *** כישרון מקצועי + התנהלות של יזם = הצלחה!
טיפ 6 - איסוף חומרים או יצירתם
זמר ללא שירים כמו עץ ללא מים = נובל!
ישנם אמנים, לדוגמה: אביב גפן שהתחילו ליצור (מילים ולחנים) כבר בגיל 15. החיפוש והרדיפה אחר שירים טובים מלווים את הזמר כל ימי חייו, בין אם הוא יוצר בעצמו או חיפוש אחר שירים של מלחינים וכותבים אחרים. אם אתה אומר לעצמך "שיגיע הרגע אני כבר אמצע שירים" אתה טועה ובגדול. שירים זה "הנשק" האישי שלך שבלעדיו לא ניתן להתקדם להפקת אלבום מקצועי, שלא לדבר על אלבומים.
אם אתה אומר לעצמך עכשיו:
"מה הבעיה, אני אתחיל עם סינגל אחד טוב טוב ואז אם יצליח אני אמשיך הלאה" זוכר את ההבדל בין חשיבה של איש קטן לבין יזם...
זמר מצליח יודע באופן ברור: צריך באופן קבוע לאסוף חומרים אחרת אתה נעלם!
כמו כן, ישנם מקרים שצריך לעשות restart ולשנות כיוון בכל הקשור לסגנון ואופי השירים.
פעמים רבות מדובר גם באופי הפקה המוזיקלית כולה.
3 דוגמאות של זמרים שעשו ristart:
* הזמר אליעד נחום:
אני בטוח שכמעט כולם אינם מודעים לעשייה שלו לפני הפריצה הגדולה.
ציטוט מתוך מאמר באתר mako משנת 2011.
אליעד נחום ושלישיית מפיקי הדאנס "TripL" מוציאים את ""Rhythm Takes Control", סינגל שני מתוך אלבום הדאנס המשותף שלהם שייקרא "Ready, Set, Pop". מה לעשות, האלבום לא הצליח (כמו שקורה פעמים רבות) אבל אליעד האמין במטרה והמשיך ליצור, רק שהפעם הוא שינה שפה וסגנון וזה תפס ובגדול.
* פאבלו רוזנברג:
לשעבר חבר בלהקת סטלה מאריס. לאחר כמה שנים שינה סגנון מוזיקלי ב-180% ועד היום ממשיך באותו סגנון.
למרות שהלהקה הצליחה מוזיקלית, בתקופה ההיא כל הכסף הלך לחברת התקליטים.
פעם אמן מצליח היה חייב חברת תקליטים אך כסף היה בגדר חלום. שונה מהיום שזמרים לוקחים את המושכות לידיים שלהם ומנהלים את עצמם ללא צורך בניצול של אחרים.
* ליאור נרקיס עשה פעמיים ristart:
לאחר שכבר נחשב מותג בתחום המוזיקה המזרחית, נרקיס הגשים חלום ובשנת 2003 ייצג את ישראל בתחרות הארוויזיון עם השיר מילים לאהבה והגיע למקום 19. כאשר הוא חזר ארצה הוא הקליט אלבום חדש אבל הפעם בהשראה אירופאית ולא אותו סגנון מזרחי טהור שהביא אותו להצלחה. האלבום הנ"ל יצר ירידה דרמטית בהופעות ובהצלחה. כתוצאה מכך, הוא עשה שוב ristart וחזר לעשות מוזיקה מזרחית כמו שקהל המעריצים אוהב וכך הוא ממשיך עד היום.
* משה פרץ - כישלון < להצלחה:
כאן לדוגמה לא היה ristart אלא כישלון באלבום הראשון אך זמרים גדולים עשויים מחומר שונה (יזם).
הוא פשוט אסף את השברים והקליט אלבום נוסף שהביא אותו להצלחה הגדולה.
ושוב אנו נתקלים בחשיבה של יזם - אני יכול לכתוב לכם אין ספור סיפורים, אבל אני מאמין שאתם מבינים את העניין. הקושי הגדול הוא ליישם זאת במציאות ולשנות חשיבה.
תבדקו טוב טוב טוב:
* האם השירים שאתם יצרתם או השגתם מתאימים לקונספט של האלבום אותו אתם הולכים להפיק.
כאשר מגיע אליי זמר/ת כדי להפיק אלבום, זו סוגיה שאני בודק באופן מאוד רציני.
אם אתם רוצים קריירה ארוכה: איסוף חמרים תלווה אתכם כל ימי חייכם, הקפידו להקפיד בנושא זה!
טיפ 7 - מיתוג/שיווק מקצועי לעומת חובבנות
מלכודת האינטרנט:
עולם האינטרנט יכול להיות לטובתך או לרעתך. כל ילד יכול לפתוח ערוץ יוטיוב, פייסבוק וכו' ולהעלות לשם מה שבא לו.
כיוון שזו פלטפורמה חופשית, הפיתוי לעשות מהר, ללא חשיבה, ללא מקצועיות ללא ההבנה מהו בעצם תהליך מיתוג/שיווק נכון, גורם לכישלון ויותר גרוע מכך, אי הבנה בסיסית היכן הטעות...
בואו נצא מנקודת הנחה שאתם הגעתם כבר לשלב שאפשר להתחיל:
יש לכם אלבום מוזיקלי מקצועי ואתם בשלים להוציא את עצמכם לעולם. מכירים את הפתגם " אל תסתכל בקנקן אלא מה שבתוכו"?
אז בואו נגיד שהאלבום הוא מה שנמצא בתוך הקנקן וכל נושא המיתוג/שיווק הוא הקנקן עצמו.
נכון, אם יש לכם אלבום גרוע, אז אין טעם להשקיע בקנקן עצמו - זהו למעשה צ'ק ללא כיסוי.
לצורך ההדגמה אנו יוצאים מנקודת הנחה שאתם יצרתם אלבום מהמם.
זמר, לאחר השקעה באלבום מקצועי, פעמים רבות מדי נשאר ללא תקציב עבור משרד פרסום או איש יחצנות מהליגה המקצועית באמת.
צריך להיזהר מאלה אשר מציגים עצמם "כיחצנים" אך בפועל אתם משלמים כסף על כלום.
כמפיק מוזיקלי הבנתי את הבעיה לפני כמה שנים ולכן, אני השקעתי רבות בתחום זה וכיום אני מציע לזמרים הרבה מעבר להפקת אלבום מקצועי - אני קורא למוצר זה: חבילת אלבום פלוס.
להמחיש לכם על קצה המזלג:
3 קליפים שיווקיים של האולפן, כל אחד נוגע בנושא מסויים.
כאשר אנחנו מדברים על מיתוג אנחנו צריכים להשאיר את הצופה עם רושם חיובי והרבה השפעה על תת המודע...
רשימת טיפים בהתנהלות נכונה ברשת בנושא מיתוג/שיווק:
* צריך להיות לך לוגו מקצועי אשר מציג את הפרויקט שלך בכל מקום אפשרי.
אולי זה נשמע לכם שטותי ולא חשוב, אבל תנסו להיזכר - כאשר אתם רוכשים בגד, בושם, או כל מוצר אחר, כאשר אתם יוצאים מהחנות אתם מקבלים אריזה אשר כוללת לוגו+גרפיקה, האמינו לי, זה עושה את העבודה.
כל חברת פרסום יודעת כיצד להשפיע על תת המודע שלך הצרכן - וכך גם אתם צריכים לחשוב!
* תמונות צריכות להיות מקצועיות 100%. לוודא שכל תמונה תהיה במידות הנכונות, לדוגמא:
רזולוציה של תמונה ב-HD ליוטיוב צריכה להיות 1920x1080.
לכל מדיה יש את הדרישות שלה, חשוב להתייחס לכך בכובד ראש ולא לזלזל…
מכירים את המשפט - אלוהים נמצא בפרטים הקטנים? אז תהליך מיתוג מקצועי, מתייחס לכל חלק בפאזל ברצינות!
* פתח חנות Itunes - זה בטוח מרשים ועוזר למיתוג גם אם אתה לא מוכר מאה אלף שירים.
אנחנו מדברים על נראות מקצועית בפני הגולש, רק אחר כך זה יכול להיות מתורגם לכסף.
* כאשר אתם פותחים ערוץ ביוטיוב או עמוד פייסבוק עסקי - חשוב לעשות זאת באופן מקצועי.
זה דורש מאמר בפני עצמו. יהיה נכון להירשם לקורס קידום ברשתות או לשלם לבעל מקצוע שיעשה זאת נכון.
אני לא מדבר על רישום מייל+ סיסמה, זאת כל ילד יכול לעשות.
* תנהלו פרסום ממומן ביוטיוב בפייסבוק אינסטגרם וכו'. גם נושא זה דורש ניסיון וידע אחרת אתם סתם תזרקו כסף.
פרסום ממומן יעניק לכם חשיפה, קידום השירים והערוץ שלכם והשאר "מתגלגל" משם.
פלטפורמת הפרסום ב-2 רשתות אלו מורכב מאוד וחשוב ללמוד זאת ולפעול נכון.
* אם יש לכם פרופיל פייסבוק אישי, דאגו להתייחס אליו כפרופיל אשר מייצג אתכם כראוי.
אם לא בא לכם להתנהל בפרופיל האישי באופן מקצועי = תעבירו אותו למצב שאנשים זרים לא ימצאו אותו.
תתפלאו איזו השפעה רעה תהיה כאשר שדרן רדיו או מעריץ יגלה פרופיל שנראה רע בהתנהלות, נראות וכו'.
אתם מגחכים? האמינו לי, יש אנשים שלא מקבלים אותם היום לעבודה לאחר שהבוס עושה להם בדיקה בפרופיל.
* אם אתם שולחים את האלבום/סינגלים באמצעות שיווק דיגיטלי - דאגו להכניס מדיה שיווקית כראוי.
תמונות בגודל ועיצוב מתאים, כתיבת קומוניקט (הודעה לעיתונות) משכנע ומותאם למטרה שלכם, קישורים לכל המדיות בהם אתם משווקים בכבוד, תאריכי הופעות וכו'.
* מומלץ מאוד להשקיע ב- קליפ מקצועי לשיר הטוב ביותר שלכם כחלק מתהליך שיווק/מיתוג משכנע.
את השיר הטוב ביותר אתם תבחרו בסיום כל האלבום כולו ומומלץ לאחר שעשיתם סטטיסטיקה.
* חשוב להבין - זהו מסע ארוך ולא מירוץ 100 מטר!
צריך להשקיע לאורך זמן, לאסוף מעריצים במרחב האין סופי של הרשת. הנוסחה פשוטה מאוד: יותר עוקבים = פרסום!
כיום, ניתן לצמוח ולהגיע לגדולה דרך האינטרנט בלבד ומשם זה כבר מתפשט לכל מקום אפשרי.
ולכן, Class-A-Studio/דודי תמיר:
מעניק לכך את כל האמור בסעיפים אלו כחלק מחבילת הפקת אלבום פלוס.
אני לא מקדם פרויקטים לא שלי ובעיקר כאלה שאני לא מאמין בהם.
אם אתם עברתם כברת דרך ומרגישים שאתם מצליחים, מומלץ לשקול חוזה עם יחצ"ן, אבל שאני אומר יחצ"ן אני מתכוון תותח בתחומו, אחרת זה יהיה סתם בזבוז זמן וכסף. וזה כבר נושא גדול אשר דורש מאמר נפרד.
הגיע הזמן לשחק ולהפיק לקחים...
לפני המעבר לבוחן הקובע - תקראו את ההקדמה:
ענו על 14 שאלות באופן כנה ומשקף את המציאות שלכם 100% וקבלו את התוצאה שלכם.
אם התוצאה חיובית - תתחילו או תמשיכו כמו שאתם ושיהיה בהצלחה.
אם התוצאה לא מושלמת - תבדקו את ההערות שקבלתם בסוף המבחן.
אם התוצאה שלילית - תעברו למקצוע אחר ותמשיכו בשירה כתחביב בלבד.
אם הפנמתם את הכתוב ואתם לא מרגישים מרוגזים, כנראה שאתם מעוניינים ללמוד ולהתקדם באופן נכון הרבה יותר. זו כבר התחלה טובה. התגובה הטבעית (בדרך כלל) היא לא להתסתכל לאמת בפנים ולנסות להמשיך הלאה כאילו כלום לא קרה. מאחל לכם תמיד ללמוד מהטעויות, לשנות ולהישתנות בהתאם - רק כך ניתן להתקדם. דודי תמיר