"מלחמת הרעש"

YouTube התחילה לבצע normalisation על קבצי השמע שלכם!


מאת: דודי תמיר עדכון אחרון: 30/9/2019



הקדמה:
סוף "מלחמת הרעש"! מרבית המדיות החברתיות מבצעות normalisation על כל קבצי השמע שלכם.
מעכשיו ביצוע מאסטרינג באופן מקצועי למטרה זו יגרום למוזיקה שלכם להישמע הרבה יותר טוב.

מאמר זה הוא חלק מתוכנית הלימודים ב- לימודי סאונד אונליין הראשון והמקצועי בישראל!.
המדריך המלא: ריוורב, קריאה מהנה ומועילה.

👇👇👇

מה זה בעצם המושג "מלחמת הרעש"?

  1. המושג "מלחמת הרעש" תפס תאוצה מאוד רצינית משנות ה-90 המאוחרות והגיע למיימדים מטורפים מאז.
    כל חברות התקליטים או אמנים מעוניינים להישמע חזק יותר מאשר אמנים אחרים ולמעשה עצמה, החליפה את המונך איכות.

    תהליך זה נוצר עם התקדמות הטכנולוגיה ומתן האפשרות להגיע בתהליך המאסטרינג לעוצמות אודיו לא הגיוניות - על ידי ביצוע דחיסה מעבר לכל היגיון אשר גורם לסאונד להיות דחוס, כואב ללא שום מרחב דינמי.

    אם פעם יכולנו להתרגש מחלקים שקטים/חזקים בתוך יצירה מוזיקלית - כל זה נעלם באופן מוחלט!
    המפיק (בתהליך המאסטרינג) אינו מתייחס לנקודות Peak לבין מד עצמה ממוצע RMS.
    2 פרמטרים אלו נדחסים ללא "רחמים" עד אשר מתקבל אות אודיו אחיד, דחוס וחסר "חיים".

אז מה קורה בערוץ במדיות?

  1. בשנים האחרונות כל המדיות באינטרנט מבצעות נורמליזציה לכל קבצי השמע שלנו וזה בנוסף לאתרים כגון: iTunes Radio, Spotify.
    יוטיוב עדיין לא פרסמו הודעה רשמית ומפרט טכני בנושא זה - אך אני אוכיח לכם ב-100% שאכן כך הם פני הדברים וכיצד זה אמור להשפיע על כולנו:
    אמנים, אנשי מאסטרינג, מפיקים, מאזינים או תלמידים לסאונד - בקיצור, כולם.

    אם ערוץ המוזיקה המושמע ביותר בעולם מיישם את הסטנדרט החדש כבר עכשיו, כל עולם הסאונד שהכרנו עד היום הולך להשתנות מהר ולטובה.

    מה זה אומר ביצוע נורמליזציה על קבצי שמע?<

    בשנת 2011 איגוד השידור האירופי הביא לעולם סט של כללים בדבר נורמליזציה לעוצמת אות שידור.

    EBU R128

    European Broadcasting Union Recommendation
    ומה זה אומר? המטרה הסופית היא:
    אם אתם צופים בטלוויזיה, מאזינים לרדיו או אינטרנט - כל מה שאתם תשמעו יהיה מאוזן מבחינת עצמה ברמה דיוק מאוד גבוהה!

    1 כל השירים נשמעים בעצמה ממוצעת של מינוס 13LUFS.
    2 מרווח דינמי מומלץ 8-LRA ומעלה.
    3 DBTP = מינוס 1.

    חשוב להבין:

    * אם אני אמור לשלוח שיר לשידור באירופה (טלוויזה או רדיו) העצמה הממוצעת תהיה בדיוק מינוס 23LUFS.
    * אם אשלח שיר לרדיו של iTunes העוצמה הממוצעת תהיה מינוס 16LUFS.
    * אם אני יעלה מאסטר ליוטיוב - מינוס 13LUFS (לפי הבדיקות שאני ביצעתי).
    *** חשוב לציין
    יוטיוב מאחסנת מיליוני קבצים, עדיין תוכלו למצוא פה ושם קבצים אשר לא עברו תהליך זה בערוץ.
    במשך זמן לא מועט הם עושים ניסויים ובנוסף, עדיין אין לדעת באיזו נוסחה מדוייקת הם משתמשים לביצוע התהליך, כולל ביצוע נורמליזציה עבור פרסומות בערוץ.

    * לסיכום:
    אין זה משנה איזה סגנון מוזיקה אתם יוצרים: רוק, טראנס, ג'אז, פופ, מטאל - בקיצור, כל סגנון מוזיקלי ישמע הרבה פחות טוב אם לא יתבצע בו מאסטרינג לפי הסטנדרט החדש!
    הסטנדרט נוגע לכל אות אודיו: אם זאת תכנית טלוויזה, פרסומות, סרט קולנוע או מוזיקה.

דודי תמיר

דודי תמיר

דודי תמיר – מפיק מוזיקלי ובעלים של המיזם המוביל בישראל להוראת סאונד ווידאו אונליין, מלווה מוזיקאים, אמנים ואנשי סאונד בכל שלבי הקריירה כבר יותר מ-36 שנים. עד היום למדו בקורסים שלו מעל 5,000 תלמידים, שהגיעו לתוצאות מקצועיות בלי להוציא הון עתק על מכללות או מורים פרטיים. האמונה שלו פשוטה: “הבלתי אפשרי? אפשרי!”

« לכל המאמרים
צור קשר דרך כפתור הווצאפ באתר

עוד כתבות שיעניינו אותך

לימודי סאונד אונליין הראשון והמקצועי בישראל

לימודי וידאו מקצועי בישראל

לימודי וידאו מקצועי בישראל