דף הבית  »  אולפן הקלטות - טיפים » סינגל או אלבום?

סינגל או אלבום ?

מדוע מומלץ להקליט אלבום שלם (ולא סינגל) כדי להצליח?


מאת: דודי תמיר | 5/2/2014





מוזמנים לשתף אם אהבתם את המאמר



מה הדבר הנכון להקליט - סינגל או אלבום?


הקדמה:
מרבית הזמרים (בתחילת דרכם) המעוניינים "לפרוץ החוצה" אינם מבינים את דרך השיווק בעולם המוסיקה!
רבים הזמרים איתם אני מדבר אומרים: "אני אקליט שיר אחד, אשלח אותו לתחנות הרדיו ואם זה יצליח, מייד אכנס לאולפן הקלטות ואפיק אלבום". תרשו לי לפסוק בנושא זה - טעות גדולה ומצערת! בסוף קריאת מאמר חשוב זה, אתם תבינו שאין כאן מטרה להוציא מכם עוד כסף להקלטת שירים רבים, אלא הסבר מקצועי לשאלה:
מדוע הפקת אלבום חיוני להצלחה שלך?

ככל שכמות השירים גדלה, כך גם הסיכוי שלך ליצור להיט גדלה מאד!

  1. לפני שיווק האלבום למדיה, צריך לשחרר לתקשורת 2-3 סינגלים. כאשר אתה מקליט (בממוצע 5-10 שירים) אלבום, מיד בסיומו רצוי ומומלץ לעשות סטטיסטיקה על כל האלבום, בכדי לדעת מי הם 3 השירים המוצלחים ביותר ללב המאזין ולאו דווקא ללב שלך או ללב המפיק. אחרי הכול, הם אלו שיבואו להופעות, יקנו את האלבום, יאזינו לרדיו ויהיו המעריצים שלך! זאת הדרך הבטוחה והאובייקטיבית ביותר לדעת מה הלהיט שלך!

    הרבה זמרים אומרים לי, אנחנו יודעים מה השיר הכי טוב שלנו, השמענו אותם ל-500 איש במשך שנה שלמה. ובכן, שיר שמושמע בצורה ראשונית (שירה + גיטרה או סקיצה פשוטה) יכול לקבל דירוג אחר לאחר הפקה מוזיקלית מקצועית. הסטטיסטיקה האמיתית לשירים שלך תתבצע נכון רק לאחר הפקתם בצורה מושלמת!

    יצא לי כבר ב-20 שנות עבודתי כמפיק, לחזור ולהקליט אלבומים/שירים שלמים שכבר הוקלטו על-ידי גורם אחר ברמה ירודה. זה פשוט לא להאמין מה סאונד, עיבוד, ביצוע נכון מקצועי וחדשני יכול לעשות לאותם לחנים ומילים.
    להקליט זאת ממש לא בעיה, ליצור אומנות משכנעת זה הסוד הגדול! אני ממליץ מאד לקרוא את הכתבה 10 דיברות להפקת להקלטת אלבום ברמת הפקה מקצועית.

הקלטת שיר 1 ואתה "נביא" - השיר שלך מקום ראשון, מה אתה מפסיד?

  1. אתה בר מזל - הקלטת שיר אחד ויחיד (למרות כל הכתוב למעלה) והוא זוכה להיות מקום ראשון בכל תחנות הרדיו האפשריות. מה בעצם אתה מפסיד? ובכן פשוט הדבר. אין לך המשכיות, כלומר, נשארת זמר עם שיר ובלי אלבום לשיווק! "מכים בברזל כאשר הוא חם".

    אתה יכול להתחכם ולומר: "מה הבעיה, אני מיד ניכנס לאולפן הקלטות ובתוך חודש מקליט אלבום מושלם". אז יש לי חדשות בשבילך. גם אם אלבום מקצועי היה ניתן להפיק בחודש, (שזה דמיוני ביותר) חודש זה נצח בשיווק מקצועי. עד שתסיים את הפקת האלבום ישכחו ממך וחבל.
    *הזמן הממוצע להפקת אלבום מקצועי הוא: 3-7 חודשים. אז תחשבו ותחשבו טוב לפני שאתם "רצים מהר מדי".

איזה משרד יחצ"נות ייקח אותך ברצינות עם שיר 1 בלבד?

  1. במידה ואתה מגיע לגורם שיווקי כגון: יחצ"נים, חברות תקליטים ובידך סינגל בודד, אל תצפה ליחס רציני מהם ולהמשכיות! אף גורם מקצועי לא ירצה להשקיע ביחסי ציבור על זמר של שיר אחד ויחיד. שיווק זמרים הוא נושא מורכב ומקצועי, בדיוק כמו הפקת אלבום.

    אנשים לומדים שנים שיווק ויחסי ציבור. אל תנסה להמציא את הגלגל הפוך. נכון, גם אני הייתי רוצה לקנות מיקרופון ומחשב בלבד ולהגיד "אם יבואו אליי להקליט אני אשקיע באולפן". כאשר אדם מאמין בכל ליבו במטרה, הוא יחתור אליה בכל המרץ, הרצינות, החוכמה והמקצועיות!

    דוגמה טובה לכך אפשר לקחת מהזמרים הזוכים בתחרוית ריאליטי כגון: הכוכב הבא, The Voice, X-Factor. אתה לא שומע סינגל שלהם ברדיו עד לרגע שהם בשלים ומוכנים עם אלבום שלם ומקצועי. לפעמים אנחנו מחכים שנה או שנתיים עד לרגע הזה ותאמין לי, מתחרה שמגיע לגמר בתכניות אלו, יכול באופן מעשי להוציא סינגל מיד! מקווה שנקודה חשובה זו הובהרה במלואה.

    *טיפ - כיום, זמרים שהולכים להשתתף בתכניות ריאליטי:
    הסיכוי שתזכו בתכונית לא גבוהה במיוחד מבחינה סטטיסטית, לכן, אם נפלתם מהתכנית בשלב זה או אחר, יהיה זה חכם מאד להשקיע באלבום EP חודשים לפני כן ובמרגע "הנפילה", כאשר אתם באור הזרקורים, הדבר הכי אפקטיבי (מבחינה שיווקית) לעשות הוא: להוציא את האלבום שהפקתם לאור!

שיווק האלבום בהופעות לצורך קידומכם ועוד.

  1. הרבה להקות/זמרים מעוניינים להופיע עם החומרים שלהם, גם אם הם לא מושמעים ברדיו, אני מעריך זאת וחושב שזה הכרחי. דוגמה טובה לכך היא תחילת דרכה של להקת היהודים. אף אחד לא רצה להשמיע אותם ולא האמין בהם.

    הם פשוט האמינו בעצמם ובדרכם והפיקו את אלבומם הראשון (אלבום מהמם ומקצועי). השיווק שלהם התבצע באופן אישי בהופעות קטנות, עד להופעות של אלפי מעריצים. התוצאה ידועה לכולכם כיום!

    כאשר אתם לוקחים את העניין ברצינות, חשוב להופיע לאחר הפקת אלבום, ועל ידי כך תרוויחו:
    * שירים בהפקה מוזיקלית מקצועית
    * אמצעי לשיווק בהופעות
    * תישמעו טוב מאד בהופעות בעקבות העבודה על האלבום
    * אתם תמתגו את עצמכם

    * כיום, ניתן לנצל באופן מדהים את המדיה החזקה ביותר, קידום באינטרנט ורשתות חברתיות לצורך מיתוג.
    לפני 20 שנה, זמרים היו רק יכולים לחלום על אפשרות זו, השתדלו מאד לנצל זאת למענכם!

זמר אמיתי וכישרוני שואף לאלבום!

  1. סיבה חשובה לא פחות היא העובדה שאתה חולם להיות זמר. אם אתה עושה זאת מתוך אמונה, אהבה, כישרון ומקצועיות, היכולת שלך להוכיח לעצמך את הרצינות שלך, היא העובדה שאתה לא מפחד להשקיע את זמנך וכספך.

    מה שאתה נותן, זה מה שאתה מקבל! על תצפה להצליח בכל דבר שהוא, (בפרט שאתה משקיע בדבר שאתה אוהב) אם אתה לא הולך על הדבר בגדול (ואם תרשו לי, להוציא אלבום EP או אלבום שלם זה לא "סוף העולם"...). אם אתה רוצה לקלוע חץ לקומה 10 על תכוון לקומה 1! פעם שאל אותי חבר קרוב, שהוא גם שר. "דודי, תענה לי בכן או לא, האם כדאי להשקיע באלבום? כיוון שאני מכיר את הנפש של אותו חבר, עניתי לא מיד, לא! הוא הביט בי בתמיהה ושאל: למה אני אומר זאת באופן כל כך בטוח ונמרץ? אז אמרתי לו שהוא פשוט לא מאמין במטרה ולא בדרך!

ללכת על שיר 1 זה בזבוז זמן יקר, שאין לנו בחיים!

*

  1. המצרך החשוב ביותר בחיים הוא הזמן! תגדיר מטרה ברורה ותרשום את הדרך להגשמת המטרה. בכול תחום בחיים, העובדה שאנשים מגיעים לפסגת ההצלחה היא משום שהם הגדירו מטרה, האמינו, עבדו קשה, לקחו סיכונים ותמיד הסתכלו על הדברים בצורה חיובית ובאותה נשימה, הקפידו ללמוד מכל כישלון זמני והפכו אותו ליתרון.

    * לרופא טוב נרצה להגיע כאשר הוא בעל ניסיון רב, משהו כמו גיל 50. אצל זמרים או דוגמנים, זה בדיוק ההפך.


לסיכום:
מוזיקה היא אהבה, היא אוויר לנשימה כמו טיול בעולם. זו לא טיפשות או שיגעון להקליט אלבום שלם, אפילו אם אין לך מטרה להיות זמר מפורסם, פשוט להפיק הנאה מהעשייה עצמה.

האמינו לי, זה בריא ללב והלב שלנו יקר לנו מאד! לפעמים אנחנו מבזבזים על שטויות, כמו אוטו חדש, שמאבד 50 אחוז מערכו בזמן קצר מאד או 1000ש"ח בחודש על סגריות (100,000 ש"ח ב-10 שנים) ובכישרון האמיתי שלנו, אנחנו חוששים להשקיע! אז תבחנו טוב את המעשים שלכם יום ביומו, בכדי לעשות את הדבר הנכון ביותר לכם! בהצלחה לכולכם.

עוד כתבות שיעניינו אותך

OnLine Mix-Mastering

OnLine Mix-Mastering

ביצוע מיקס ומאסטרינג באיכות סאונד הגבוהה ביותר בישראל און ליין

כיצד להגיע לייחוד קולי, מה הכוונה מאחורי מילה זו - וממה חשוב להיזהר?

ייחוד קולי - טיפים

כיצד להגיע לייחוד קולי, מה הכוונה מאחורי מילה זו - וממה חשוב להיזהר?

כיצד להתמודד עם פחד קהל - כל הטיפים החשובים

פחד קהל - התמודדות

כיצד להתמודד עם פחד קהל - כל הטיפים החשובים

עשרת הדיברות להפקה

עשרת הדיברות להפקה?

10 הדיברות להקלטת סינגל\אלבום ברמת הפקה מקצועית

מחירים וממה להיזהר?

מחירים וממה להיזהר?

מהו המחיר שאתם אמורים לשלם על הפקת אלבום מקצועי לשיווק? - וממה להיזהר...

קידום ומיתוג נכון באמצעות ערוץ יוטיוב

קידום ומיתוג ביוטיוב

קידום ומיתוג נכון באמצעות ערוץ יוטיוב

כיצד למכור את המוזיקה שלך ברשת ולהרוויח כסף?

מכירת מוזיקה ברשת

כיצד למכור את המוזיקה שלך ברשת ולהרוויח כסף?

אולפן הקלטות להפקות איכות

הפקת אלבום פלוס

חבילת ההפקה המקצועית והמשתלמת לאמנים בישראל



אם אהבתם את המאמר, אתם מוזמנים לשתף

מוזמנים לשתף. יש לכם שאלות? צור קשר


מוזמנים לשתף אם אהבתם את המאמר


מחירים וממה להיזהר