קידום ביוטיוב

קידום ומיתוג נכון באמצעות ערוץ יוטיוב


מאת: דודי תמיר | עדכון אחרון: 30/9/2019





שיווק ביוטיוב

הקדמה:
זה לא סוד, ערוץ יוטיוב מוביל אחרי גוגל כמנוע חיפוש + ערוץ הווידאו הנחשב ביותר כיום! למעשה, יוטיוב הוא ממש כמו ערוץ טלוויזיה חינמי. אני בטוח שזמן הגלישה והשיתוף שלכם בערוץ יוטיוב, מהווה חלק ניכר מזמן הגלישה הכללי באינטרט. עולם השיווק בווידאו מגיע לשיאים חדשים בכל שנה ומי שלא ידע לנצל זאת בזמן ובאופן מקצועי, ימצא עצמו "מחוץ למגרש" מהר מאד! רשמתי לפניכם 10 סעיפים של עשה ועל תעשה, בכל הקשור לתפעול ערוץ יוטיוב לצורך קידום מקצועי.


עשה ואל תעשה בערוץ היוטיוב שלך!

כל הטיפים לשיווק נכון ביוטיוב



1. חשוב להעלות שירים\קליפים (רצוי ווידאו) לערוץ יוטיוב לצורך שיווק ומיתוג שלכם במנוע החיפוש - גוגל!
כידוע, יוטיוב שייכת לגוגל - ומסיבה זו אני לא מעלה סרטים לחשבון פייסבוק או כל אתר הטמעה אחר! גוגל לא ”מתייחס“ לכך.



2. כאשר אתם פותחים חשבון יוטיוב - רצוי לערוך אותו באופן מכובד\מקצועי.

* עיצוב הערוץ באופן מקצועי עם תכנת פוטושופ.
* הוספת פרטים אישיים בערוץ על עצמכם בצורה מכובדת ומקצועית.
* הופסת לינקים בערוץ המקשרים למדיות אחרות שלכם כגון: אתר אישי | פייסבוק | טוויטר | גוגל +.
* לדוגמה: תבחנו טוב טוב את ערוץ האולפן Class-A-Studio ביוטיוב בכדי להבין במה דברים אמורים.



3. כאשר אתם מעלים סרטים לערוץ (כמי שמשווקים את האלבום שלהם) חשוב לתת משימה זה למי שמבין בקידוד, כלומר:

איכות התמונה/סרט ואיכות קובץ הקול יקודדו באופן מקצועי בכדי שהשירים שלכם ישמעו\ייראו 100% מקצועי!
כיום אני מעלה את כל הסרטים\קליפים באיכות HD ורמת שמע השווה לשמיעת דיסק המקור.
אתם בוודאי נתקלים בשירים/קליפים (והרבה פעמים גם של הקלטות מעולות במקורם) שנשמעים רע ביוטיוב...
במידה וההפקה מעולה, זו בעיה של קידוד מקצועי - אחרת, זו כבר בעיה של האולפן שבו הפקת את השירים שלכם.



4. להוסיף לשיר\קליפ את הנתונים הבאים:

* כותרת "מושכת" או לחלופין כותרת רשמית המיצגת אתכם כראוי.
* מתחת לסרטון להוסיף לינקים HTML כגון: עמוד הפייסבוק שלכם, טוויטר, אתר אינטרנט ועוד.
* הוספת תאור לסרטון באופן מקצועי - ולא "לפחד" להוסיף כמה שיותר מלל = הרובוט של גוגל יקדם את הסרטון
* הוספת מילות תיוג לסרטון הקשורות למילות חיפוש שיעזרו לכם לקידמו כגון: אומנים מפורסמים, ערוצי טלוויזה ועוד.
* שיוך הקליפ לנושא בו הוא עוסק, במקרה שלנו - מוזיקה.
* הוספת כתוביות לסרטון והטמעת הכתוביות בעזרת כלי ההוספה של יוטיוב בסרטון עצמו.
יש ללחוץ cc על שורת ההפעלה של הסרטון על מנת להפעיל פונקציה זו כאשר אתם אלא הצופים בסרטון.

* ניתן להוסיף על סרטון עצמו הודעות כגון: לינק לסרטון אחר שלכם | הצטרפות לערוץ היוטיוב | הודעה פרסומית.
* לצורך הדגמה: הנה סרטון אחד של האולפן לדוגמה: אבי סינגולדה באולפן.
זהו הסרטון עם מספר הצפיות הכי גבוה שתמצאו של אבי סינגולדה. למרות העובדה שישנם הרבה סרטונים שלו עם שלמה ארצי (שהוא מותג), אם לומדים ומיישמים כהלכה את כל הכללים שאני מביא כאן לפניכם = התוצאות מדברות בעד עצמן!



5. לא להכניס בערוץ היוטיוב שלכם סרטים שאינם קשורים לנושא שלכם או שלא מייצגים אתכם באופן המקצועי ביותר!



6. לאחר שייצרתם עמוד מקצועי אתם מוזמנים להטמיע ולשווק את הסרטים בכל מקום אפשרי לצורך קידום, כגון:

* פורומים שעוסקים בתחום הסרטון שלכם.
* בערוצי מדיה חברתית: פייסבוק, טוויטר, גוגל + ואתר אינטרנט אישי (במידה וקיים).
* ניתן לקדם סרטון (בעל חשיבות מכרעת) באמצעות פרסום ממומן ביוטיוב.
* לשלוח את הסרטון לרשימת התפוצה שלכם במייל (במידה וקיימת) - סוגייה זו חשובה ביותר.
* ניתן לשלוח כל קליפ חדש לרשימת הנרשמים לערוץ שלך בפייסבוק עצמו!



7. לא להתבייש לבקש מאנשים להגיב לסרטונים שלכם = זה יעזור לקידומם.

* גוגל (או יוטיוב, שזה אותו דבר) יודע דבר אחד: לקרוא טקסט! ככל שיהיה לכם יותר טקסט, תגובות וכל המפורט בסעיפים שרשמתי למעלה = יגרום לרובוט של גוגל לאנדקס את הסרטונים שלכם בכמה רמות מעל המתחרים שלכם!
* רק להקפיד לא לרשום שטויות או ספאם.



8. ישנה אפשרות לסנכרן את פייסבוק ליוטיוב טוויטר — כלומר:

* אם אני רושם בקיר שלי בפייסבוק זה יופיע אוטומטי בחשבון יוטיוב\טוויטר.



9. להתמיד, להתמיד, להתמיד ולשמור על "קו" אחיד מהרגע שהחלטתם למתג את עצמכם להצלחה!

* כמו כל דבר בחיים, להתלהבות יש תאריך "פג-תוקף". מומלץ להישמר מתופעה זו כאשר אתם מחליטים להציב לעצמכם מטרה ברורה כגון: הצלחתכם המקצועית כזמרים, אומנים!



10. צפיות מדומות בסרטונים שלכם...

* יצא לכם לא פעם לראות מליוני או מאות אלפי צפיות בסרטונים מהארץ שלנו. ובכן, זהו זיוף קליקים מובהק!
זה טוב לפוזה של אומן מפורסם, אך למעשה הם קונים את הצפיות "בשוק העפור של האינטרנט". גוגל ויוטיוב לא אוהבים זאת בלשון המעטה ואם אתם רוצים שבסופו של יום הערוץ שלכם יהפוך לשותף עם יוטיוב כלומר:
ערוץ שותפים או ערוץ ממותג = צריך לשמור על החוקים!
* למי שלא יודע, ערוץ שותפים או ערוץ ממותג מרוויח כסף מהסרטונים שלו ביוטיוב.



11. המטרה הסופית מערוץ יוטיוב היא:

* כמה שיותר צפיות + תגובות + נרשמים לערוץ!
* ככל שיירשמו לערוץ שלכם יותר נרשמים + צפיות מרובות = גוגל יבין שהחומרים שאתם מעלים חשובים ולכן תהיו במקומות ראשונים במנוע החיפוש.
* תוכלו להגיש מועמדות להפוך לערוץ שותפים ביוטיוב.



לסיכום:
אני ממליץ לכם לצפות בהרצאה של יוני בלוך. אומן ”שנולד“ ברשת“ לפני שהרשת ידעה מה זה פייסבוק.
תקשיבו ותבינו לאן ”הרוח“ נושבת.

צור קשר דרך כפתור הווצאפ באתר

מוזמנים לשתף




דודי תמיר

image name
מפיק מוזיקלי, מרצה לסאונד והפקה.למד ב-Berklee college of music.

מוזמנים לקרוא מאמרים מקצועיים שלי במגוון תחומי המדיה לאמנים ואנשי סאונד 👈 לכל המאמרים >> >>


עוד כתבות שיעניינו אותך



פרק ג - פייסבוק




לימודי סאונד אונליין הראשון והמקצועי בישראל
 לימודי צילום ועריכת וידאו אונליין המקצועי בישראל


עמוד הבית של האולפן