מיקס\מאסטרינג

מיקס | מאסטרינג - ברמה הגבוהה בישראל בפורמט - סטריאו/סראונד 5.1!


מאת: |





מוזמנים לשתף אם אהבתם את המאמר


שירותי מיקס ומאסטרינג באיכות הגבוה ביותר


אולפן הקלטות Class-A-Studio שמח להודיע על האפשרות לעריכת מיקס ומאסטרינג בסראונד 5.1 בקידוד Dolby Digital / DTS. ניתן לקבל מיקס לסינגל או אלבום שלם ב-2 פורמטים (סטריאו + סראונד) ראה דוגמא לאלבום בסטריאו וסראונד – The Beatles bring LOVE in 5.1.

עריכת מיקס ומאסטרינג על הציוד המתקדם ביותר בתעשייה המקצועית בעולם, ראה רשימת ציוד הקלטה Class-A-Studio. דוגמה – ProTools 11 HDX – Neve Pre Eq – Avalon – T.C 6000 - Digidesign New C24


הסבר בסיסי

  1. Mix – מטרת פעולת המיקס בעריכה מוזיקלית נועדה לקבועה תצורה של סאונד על כל ערוץ בנפרד כמו: כמות אפקטים , איזון תדרים באמצעות אקולייזר, קומפרסייה ועוד, כך שכל הערוצים יחדיו ישולבו למצב שמיעה אופטימלי במערכות שמע. בעריכת מיקס בסראונד נוספו לנו עוד 4 רמקולים שאנחנו אמורים לפזר את הסאונד דרכם, מה שנותן אפשרויות עריכה רבות ומגוונות בהרבה.

    Mastering – יצירת איזון ב- אלבום מוסיקלי, כך שכל השירים יהיו מאוזנים מבחינת עוצמה וכיוון תדרים ע"מ שנוכל לשמוע את האלבום במערכת שמע מבלי הצורך להגביר או להנמיך את הווליום בין השירים. בנוסף, על השירים להיות בסטנדרט שמיעה ובעוצמה גבוהה ככל האפשר אך בלי דיסטורשיין או שמיעה לא נקייה.

    הערה – לרוב, אומנים מתחילים חושבים שמאסטרינג הוא תרופת פלא, וכל הקלטה תהיה מושלמת לאחר תהליך המאסטרינג. המציאות היא שאין קשר בין הדברים. כאשר מביאים מיקס לא טוב לתהליך המאסטרינג, לא יעזור דבר, מלבד הצורך למיקס מחודש נכון ומקצועי!

    במידה ואומן יוצר אלבום המכיל מספר שירים בסגנונות סאונד שונים. דוגמה: שיר אחד עם סאונד תופים שמן, ומלא נמוכים, ושיר שני עם סאונד תופים רזה ורך. יש להבין שצריך להגיע למכנה משותף המחבר ביניהם!

    רצוי ומומלץ לפני תהליך הפקת אלבום, להבין לאן אנחנו רוצים להגיע בתוצאה המוגמרת ואיזה צבע של סאונד, עיבוד והפקה יהיה לאלבום כך שתהיה אמירה אחידה.

הפקה בסראונד

  1. אפשרות למיקס ומאסטרינג בסראונד 5.1 נותנים ליצירה מימד נוסף מעבר לשמיעה רגילה בסטריאו מה שמאפשר לדוגמה : לשמוע גיטרות קצב מצודדים אחורה, שירה ב- 5 רמקולים, אפקטים מפוזרים בכל קונפיגורציה אפשרית, תופים מפוזרים בכל המרחב כולל סאב וככל שהדמיון מאפשר לך להרקיע שחקים, כך גם עריכה בסראונד היא ללא גבולות!

    דמיין את עצמך יושב בבית מול מערכת הקולנוע הביתית שלך ומקשיב לאלבום שלך ב-6 רמקולים. אכן קשה לחזור ולשמוע בסטריאו לאחר חוויה כזאת. אין שום דבר רע במיקס סטריאו (כמו כן התעשייה מחייבת זאת מתוקף המציאות). אך מיקס ומאסטרינג בסראונד 5.1 זה החלום האמיתי!

    ניתן לבצע מיקס ומאסטרינג לשירים שהוקלטו בעבר במידה ויש לך את כל הערוצים שמורים בתוכנה שעליה בוצעה ההקלטה. במידה וההקלטה לא בוצעה על תוכנת Pro Tools ניתן לבצע המרה של הערוצים לתוכנת ההקלטה באולפן ProTools 11 HDX ואז להמשיך בתהליך המיקס.

    להקליט זאת לא הבעיה, אך ליצור אומנות מקצועית ומאתגרת שיכולה לגרום לך להישמע מעולה ולהצליח בעולם המוזיקה בישראל או בעולם, דורשת מיומנות מקצועית על כל מרכיביה! ממליץ לקרוא את הכתבה - 10 הדיברות להקלטת אלבום ברמת הפקה – בקטגוריית טיפים באתר.



לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בכל שאלה או בקשה.
אתם מוזמנים כבר עכשיו להיכנס למימד אחר ולתת לדמיון המוזיקלי שלכם להרקיע שחקים.
מאסטרינג - תהליך




!The Sound You Dream of Is The Sound You Get

.We Make Music&Clips You Won't Forget